شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در اولویت است  
 شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در اولویت است  
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل یکی از اولویت‌های قطعی آموزش و پرورش است، گفت: تمامی مناطق موظف‌اند با تشکیل کارگروه‌های فعال، اقداماتی هدفمند و اثربخش را در این زمینه طراحی و اجرا کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «»خبر نیمروز و به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، رسول صفرزائی با اشاره بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی، از تمامی اداراه‌های سیستان و بلوچستان خواست تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را با جدیت دنبال کنند.
وی با اشاره به رسالت اجتماعی نظام تعلیم و تربیت، بر لزوم فراهم‌سازی فرصت‌های برابر آموزشی برای همه کودکان واجب‌التعلیم تأکید کرد و افزود: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل فقر، موقعیت جغرافیایی یا شرایط خانوادگی، از حق تحصیل محروم بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت تقویت دوره پیش‌دبستانی در جلوگیری از بازماندگی تحصیلی، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی این دوره، به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار، نقش مؤثری در آمادگی تحصیلی کودکان و افزایش نرخ جذب پایه اول دارد.

وی سازماندهی دقیق نیروی انسانی، جانمایی مناسب مدارس و توجه به توزیع عادلانه امکانات آموزشی را از ارکان تحقق عدالت آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های زیرساختی باید بر اساس شاخص‌های جمعیتی و نیازهای واقعی مناطق صورت گیرد.

صفرزایی، اجرای هدفمند پروژه مهر را بسترساز آغاز یک سال تحصیلی منظم، بانشاط و باکیفیت دانست و گفت: مدارس باید در فضاسازی محیطی، تجهیز کلاس‌ها، ساماندهی نیروها و برنامه‌های تربیتی، آمادگی کامل داشته باشند.

وی نقش مشاوران را در هدایت تربیتی و رشد شخصیتی دانش‌آموزان مهم ارزیابی کرد و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران می‌تواند در انتقال مفاهیم اخلاقی، تقویت هویت فرهنگی و حمایت روانی از دانش‌آموزان مؤثر واقع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مدرسه تأکید کرد و گفت: معرفی سیره شهدا به‌عنوان الگوهای تربیتی، به ارتقای حس مسئولیت‌پذیری، خودباوری و هویت ملی نسل جوان کمک می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: توجه به آموزه‌های قرآنی در فرایند تعلیم و تربیت، نقش بنیادینی در ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی دانش‌آموزان دارد و باید به‌طورجدی دنبال شود.

صفرزائی، تنظیم ساعات تردد مدارس، ساماندهی سرویس‌های ایاب‌وذهاب و همکاری دستگاه‌های اجرایی را لازمه مدیریت بهینه زمان و افزایش اثربخشی فرآیند یاددهی – یادگیری عنوان کرد و افزود: اجرای صحیح این سیاست‌ها به کاهش افت تحصیلی و افزایش تمرکز دانش‌آموزان منجر خواهد شد.

وی مشارکت خانواده‌ها را عاملی مؤثر در کیفیت‌بخشی به فرایند آموزش دانست و تصریح کرد: ارتباط مؤثر با اولیا و افزایش رضایت آنان از خدمات آموزشی، نقش مهمی در پایداری روند تحصیل دانش‌آموزان دارد.

انتهای خبر/