به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبر نیمروز» رسول صفرزایی امروز در جلسه طرح نماد با شهرستان‌ها و مناطق استان بیان کرد: در توسعه توانمندسازی دانش‌آموزان طرح نماد می‌تواند بسیار حائز اهمیت و اثرگذار باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: نقش معلمان و خانواده‌ها در افزایش توانمندسازی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی نقشی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبر نیمروز» رسول صفرزایی امروز در جلسه طرح نماد با شهرستان‌ها و مناطق استان بیان کرد: در توسعه توانمندسازی دانش‌آموزان طرح نماد می‌تواند بسیار حائز اهمیت و اثرگذار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: نقش معلمان و خانواده‌ها در افزایش توانمندسازی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی نقشی مؤثر است تا جایی که دانش‌آموزان در مواجهه با آسیب‌ها قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشند.

صفرزایی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در راستای ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان استفاده کرد تا نسلی سالم و پویا در جامعه داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در بخش نیروی انسانی و تخصیص مشاور به مدارس، می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمانی کمک شایانی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند.

وی افزود: آنچه کار معلم را از دیگران متفاوت و متمایز می‌کند؛ هنر انسان‌سازی و تربیت انسان‌هاست که ذاتاً در وجود و در فکر و در ضمیر معلم نقش بسته است.

وی گفت: بهره‌گیری از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و به کارگیری توان مجموعه باید به عنوان اولویت‌های کاری در دستور کار همکاران فهیم فرهنگی اعم از ستادی تا صف قرار گیرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: همه آحاد جامعه به نوعی جامعه هدف و مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمانی هستند که در ساختن شخصیت آنان نقش‌آفرینی کرده و می‌کنند.

صفرزایی بیان کرد: شرایط سخت جغرافیایی، پراکندگی مناطق و پهناور بودن استان کار را در برخی مناطق برای همکاران ساعی و صبورمان سخت و دشوار کرده؛ اما معلمان دلسوز و عاشق با روحیه جهادی و تلاشی بی‌وقفه برای دانش‌آموزان خود و تربیت و ساختن آنان از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: هرگاه مردم در کنار اولیا مدرسه به نقش آفرینی پرداختند یقیناً نتیجه کار دوچندان رو به پیشرفت و تعالی بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تربیتی پیش‌بینی‌شده، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که ضمن درک صحیحی از شرایط موجود، نقشه راهی برای رفع خلاها و چالش‌ها و ارتقاء شاخص‌های مختلف ترسیم و در برنامه‌ای منسجم دستیابی به این اهداف محقق شود.

انتهای خبر/