وی افزود: تعرفه واردات قطعات که زیر مجموعه خودرو است باید کمتر از مجموعه کامل خودرو باشد در حالی که اگر واردات قطعات هم کمتر از این تعرفه خودرو باشد منجر به باز شدن واردات و ورود قطعات چینی خودرو در کشور می شود که این امر هم به صنعت قطعه سازی ضربه می زند.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با بیان اینکه شرایط قطعه سازان خوب نیست گفت: ما شرکتهایی داشتیم که ۳۰ تا ۴۰ سال کار کردند اما اکنون نگران تعدیل نیرو هستند.
وی ادامه داد: «شاخص مدیران خرید» (شامخ) بایستی ۵۰ درصد باشد که اما در صنعت به حدود ۴۲ درصد و در خودرو به ۲۴ درصد رسیده که این بسیار خطرناک است در همین راستا باید تدابیری اندیشیده شود.
وی خواستار اعتماد دولت به بخش خصوصی شد و با اشاره به اینکه زیان انباشته خودروسازان به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: ۲۸ نهاد در صنعت خودرو دخیل هستند اکنون محاسبه قیمت بر خودروها توسط شورای رقابت و سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف کننده است و بر خودروسازان فشار می آورند.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور از این موضوع انتقاد کرد که با وجود افزایش هزینه های جاری و هزینه های تولید، دولت افزایش ۱۵ درصدی را برای خودروها تعیین کرده است در حالی که وقتی دولت بر قیمت گذاری دستوری اصرار دارد باید مابه التفاوت ضرر را به شرکت تولیدی پرداخت کند اما تا کنون یک ریال هم پرداخت نشده است.
نجفی منش یکی دیگر از مشکلات را کمبود نقدینگی و منابع ارزی عنوان کرد و گفت: صنعت خودروسازی دچار ضرر زیاد شده که این امر به خاطر محدودیت های ارزی و ناترازی انرژی و سایر مواد است.