کشف ۸۷ انشعاب غیرمجاز آب در هیرمند
کشف ۸۷ انشعاب غیرمجاز آب در هیرمند
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هیرمند گفت: بخش عمده انشعابات غیرمجاز برای مصارف فضای سبز و دامداری استفاده می‌شد و نقش قابل توجهی در کاهش فشار و ایجاد تنش آبی در برخی روستاهای شهرستان داشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبر نیمروز» به نقل از آوای‌هیرمند، عبدالرضا میر با اشاره به افزایش مصرف آب در فصل گرما بیان کرد: با گرم شدن هوا برخی از روستاهای شهرستان با تنش آبی مواجه می‌شوند، اما با اجرای مجموعه‌ای از اقدامات فنی، پایداری نسبی شبکه آبرسانی حفظ شده است.

وی افزود: تعویض خطوط فرسوده، اصلاح خطوط انتقال، اجرای خطوط کمکی و سایر اقدامات زیرساختی از جمله برنامه‌هایی بوده که برای کاهش تنش آبی و استمرار خدمات‌رسانی به مشترکان اجرا شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب هیرمند با تأکید بر نقش مردم در مدیریت مصرف آب بیان کرد: شهروندان می‌توانند با رعایت چند راهکار ساده از جمله رفع نشتی شیرآلات، خودداری از شست‌وشوی حیاط و خودرو با آب شرب، آبیاری باغچه‌ها در ساعات خنک روز و همچنین گزارش سریع شکستگی و نشت خطوط انتقال از طریق سامانه ۱۲۲، نقش مؤثری در صرفه‌جویی و حفظ منابع آبی ایفا کنند.
میر با اشاره به معضل انشعابات غیرمجاز تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد سودجو با نصب انشعابات غیرمجاز برای مصارف کشاورزی، دامداری و فضای سبز، موجب کاهش فشار آب و حتی قطع آب در روستاهای دوردست می‌شوند.
وی ادامه داد: در یکی از موارد، فردی با نصب انشعاب غیرمجاز و هدایت آب به داخل یک چاه، موجب قطع کامل آب همان روستا شده بود که پس از شناسایی، به مراجع قضایی معرفی شد.
مدیر امور آب و فاضلاب هیرمند از شهروندان خواست هرگونه انشعاب غیرمجاز را به این اداره اطلاع دهند تا از طریق مراجع قانونی با متخلفان برخورد شود.
میر در پایان خاطرنشان کرد: در ۳ماهه نخست سال جاری، ۸۷ انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی شده که بخش عمده آن مربوط به استفاده برای فضای سبز و دامداری بوده است.
انتهای خبر/